Soc Alejandro
Vidal Cuello, professor de l'assignatura “Economia de l'Empresa” a segon de
batxillerat. Aquesta assignatura pertany a la modalitat del batxillerat d'humanitats
i ciències socials i és una matèria pròpia de modalitat.
Aquest blog està dedicat
al desenvolupament d'un entorn d'aprenentatge (PLE). Mitjançant aquest
sistema desenvolupem la primera unitat didàctica de la matèria, anomenada:
L’empresa
i el seu entorn
La finalitat
d’aquesta unitat es introduir el concepte d’empresa i empresari, estudiar els
diversos tipus de empresa en base a les diverses classificacions disponibles.
En aquesta unitat també pretenem entendre la funció clau que desenvolupa
l’empresa en la societat, crea valor i ajuda al desenvolupament social creant
treball i riquesa. Tanmateix, en aquesta unitat s’estudien les característiques
de l’entorn que envolta l’activitat empresarial, al mateix temps que es fa
referència a les característiques pròpies de la zona en qüestió.
Els objectius
acadèmics principals son:
- Conèixer els conceptes d'empresa i empresari, així com l'evolució d'aquestos conceptes al llarg de l'historia recent
- Identificar les diferents funcions que desenvolupa l'empresa a la economia de mercat i la societat
- Classificar l'empresa atenent a les diverses formes més habituals, segons l'activitat de l'empresa, la dimensió, la forma jurídica, la propietat, o be la regió o el tipus d'estructura organitzativa
- Reconèixer el funcionament de l'empresa i la relació amb el procés de creació de valor
- Estudiar l'entorn en el que s'integra l'empresa i la manera en que pot influir en ella, tanmateix com la manera en que la pròpia empresa pot influir en el entorn.
- Valorar els efectes mediambientals i la ètica de les relacions empresarials.
Els materials que
utilitzarem son:
- Ordinador portàtil amb accés wifi a Internet
- Projector per a presentar els continguts de la unitat.
- Compte de correu de Gmail, blog del professor i plataforma moodle de l'IES.
- Apunts i materials didàctics del professor
- Activitats variades i metodològicament innovadores i participatives usant les TIC
- Tests i qüestions de selectivitat a través de hangouts i altres eines innovadores .
Finalment, pel
que fa a l'avaluació, tindrem en compte
els criteris d'avaluació, l'actitud i el treball de l'alumnat en classe, així
com les activitats i lectures que es realitzaran mitjançant el blog del
professor. Per últim es farà un examen d’avaluació final.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.