Presentació


Soc Alejandro Vidal Cuello, professor de l'assignatura “Economia de l'Empresa” a segon de batxillerat. Aquesta assignatura pertany a la modalitat del batxillerat d'humanitats i ciències socials i és una matèria pròpia de modalitat.
Aquest blog està dedicat al desenvolupament d'un entorn d'aprenentatge (PLE). Mitjançant aquest sistema desenvolupem la primera unitat didàctica de la matèria, anomenada: 

                                            L’empresa i el seu entorn



La finalitat d’aquesta unitat es introduir el concepte d’empresa i empresari, estudiar els diversos tipus de empresa en base a les diverses classificacions disponibles. En aquesta unitat també pretenem entendre la funció clau que desenvolupa l’empresa en la societat, crea valor i ajuda al desenvolupament social creant treball i riquesa. Tanmateix, en aquesta unitat s’estudien les característiques de l’entorn que envolta l’activitat empresarial, al mateix temps que es fa referència a les característiques pròpies de la zona en qüestió.

Els objectius acadèmics principals son:
  • Conèixer els conceptes d'empresa i empresari, així com l'evolució d'aquestos conceptes al llarg de l'historia recent
  • Identificar les diferents funcions que desenvolupa l'empresa a la economia de mercat i la societat
  • Classificar l'empresa atenent a les diverses formes més habituals, segons l'activitat de l'empresa, la dimensió, la forma jurídica, la propietat, o be la regió o el tipus d'estructura organitzativa
  • Reconèixer el funcionament de l'empresa i la relació amb el procés de creació de valor
  • Estudiar l'entorn en el que s'integra l'empresa i la manera en que pot influir en ella, tanmateix com la manera en que la pròpia empresa pot influir en el entorn.
  • Valorar els efectes mediambientals i la ètica de les relacions empresarials. 

Els materials que utilitzarem son:
  • Ordinador portàtil  amb accés wifi a Internet
  • Projector per a presentar els continguts de la unitat.
  • Compte de correu de Gmail, blog del professor i plataforma moodle de l'IES.
  • Apunts i materials didàctics del professor
  • Activitats variades i metodològicament innovadores i participatives usant les TIC
  • Tests i qüestions de selectivitat a través de hangouts i altres eines innovadores .

Finalment, pel que fa a l'avaluació,  tindrem en compte els criteris d'avaluació, l'actitud i el treball de l'alumnat en classe, així com les activitats i lectures que es realitzaran mitjançant el blog del professor. Per últim es farà un examen d’avaluació final.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.